Sitemap-ul este un instrument foarte puternic, care poate crește valoarea unui site substanțial. Odată implementat în site poate face navigarea mai ușoară pentru cititori.
Care este scopul sitemap-ului ?
Sitemap-ul afișează structura unui site, secțiunile și link-urile. De asemenea, îi ajută pe utilizatori să navigheze pe site-ul nostru și aduce îmbunătățiri ale poziționării acestuia în motoarele de căutare.
Când se proiectează un site web se folosește un constructor de site-uri sau se scrie un cod manual.
Funcționalitatea permite utilizarea ușoară și interacțiunea fără probleme cu pagina web. Acest aspect nu ține doar de paginile cu funcții de e-comerț, dar și de toate paginile web.
Dacă administrați de exemplu un blog, atunci posibilitatea de a comenta publicația trebuie să funcționeze corect. Probleme de user experience pot influența poziționarea paginii în rezultatele căutării iar pe termen lung pot afecta traficul de pe site. Vizitatorul care a întâlnit greșeli în funcționalitatea paginii și aspecte ce îngreunează funcționarea paginii, foarte probabil nu se va întoarce pe site.
Cum creezi un sitemap?
Pentru a îmbunătăți eficiența SEO, merită să creezi o hartă a site-ului care va descrie structura acestuia.
Pentru a continua, conecteaza-te la pagina principală XML-Sitemaps , introdu adresa site-ului și apăsa butonul Start .
Așteapta finalizarea crawlingului, apoi apăsa butonul Afișați detaliile sitemap-ului și, în noua pagină care se deschide, dai click pe butonul Descărcați fișierul dvs. Sitemap XML.
Pentru ca Sitemap-ul XML creat să fie disponibil și să poată fi trimis motoarelor de căutare, trebuie să îl încarci în directorul serverului tau.
Alte utilități ale sitemap-ului
Sitemap-ul de tip XML este, de asemnea, util pentru conținutul duplicat și cel prețios. Google a luptat mult timp cu conținutul duplicat pentru a elimina spamul din rezultatele căutării.
Harta XML ne informează că suntem primul creator al conținutului, deoarece va afișa data și ora publicării. Mai mult decât atât, mulțumită acestei hărți, Google știe dacă publică postări vechi și repetitive, ceea ce poate scădea clasarea noastră.